شنبه ۵ اردیبهشت ۱۳۸۸ - ۱۶:۴۷
۰ نفر

مهدی محمدی: نماینده مردم سنندج در مجلس شورای اسلامی که به همراه جمعی دیگر از نمایندگان که‏ با مسائلی در سفر اخیر دولت به استان کردستان مواجه شده بودند‏ گفت: سفرهای استانی دولت باید کارشناسی و علمی بوده و نمایندگان مجلس بر آن نظارت داشته باشند.

عبدالجبار کرمی با اشاره به دور دوم سفرهای استانی هیات دولت گفت: پنجاه‌وچهارمین سفر استانی و دومین سفر دولت به استان کردستان در 26 اسفند سال گذشته صورت گرفت.وی تصریح کرد: به نظر من جایگاه مجلس در این سفرها حفظ نشد.

کرمی با بیان اینکه من به‌عنوان یک نماینده مردم به این سفرها اعتراض کردم، خاطرنشان کرد: اعتراض من مبنی بر این بود که اگر مجلس در راس امور است و اگر ما اصول 81 و مابقی اصول قانون اساسی مبنی بر نظارت مجلس در عملکرد دولت را قبول داریم چگونه است که... نمایندگان مجلس نباید از مصوبات هیات دولت علی‌الخصوص در حوزه‌های انتخابیه خود مطلع شوند؟

نماینده سنندج افزود: بنابراین اعتراض‌ها بصورت مکتوب و شفاهی اعلام شد که در نهایت با توجه به اینکه هیچ پاسخی به این اعتراضات داده نشد به تحریم سفر دست زدم و در این سفر تنها بودم و دیگر نمایندگان، دولت را همراهی می‌کردند.

کرمی با بیان اینکه باید مشخص شود که در مجلس نظارت چه معنایی دارد، تصریح کرد: اگر نظارت فقط در قالب قلم و لفظ تعیین شده است جایگاه قانونی و واقعی مجلس نیست.وی گفت: به‌عنوان اولین نماینده در سفر دوم استانی رئیس‌جمهوری به کردستان هیات دولت را همراهی نکردم و اعتراض خود را نسبت به این‌که ما باید به‌عنوان نماینده مردم حق داشته باشیم تا بر مصوبات هیات دولت در استان‌های خود نظارت داشته باشیم، ‌اعلام کردم.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس افزود: مصوباتی قابل قبول است که در حوزه علمی و کارشناسی شده باشد تا بتوان بعدها جوابگوی موکلین خود باشیم. وی با بیان اینکه سفرهای استانی را قبول دارد و قطعا پربار خواهد بود، یادآور شد: این سفرها باید علمی و کارشناسی باشد.

کرمی در ادامه گفت: به‌عنوان نماینده مردم در جایگاه قانونگذاری و نظارت این حق را دارم که بپرسم قرار است در حوزه انتخابیه‌ام از سوی هیات دولت چه تصمیمی گرفته شود؟نماینده سنندج گفت: در اعتراض به این امر بهره‌برداری‌های زیادی از سوی برخی رسانه‌ها صورت گرفت، در حالی که اعتراض من بیشتر به غیرعلمی بودن این سفرها بود که معتقدیم سفر دولت باید حتما کارشناسی و علمی بوده و نمایندگان مجلس بر آن نظارت داشته باشند.

همشهری استانها

کد خبر 79825

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز